Olyan óvodában várjuk a gyerekeket, ahol szeretetben, otthonos, derűs, nyugodt légkörben tölthetik egész napjukat, személyiségüket fejlesztő játékok közt válogathatnak és dinamikus, gyermekszerető óvónők, dajkák vesztik körül őket.
- Az óvoda épülete óvodai célokra épült, modern. A csoportszobák ízléses, harmonikus, a gyermekek életkori sajátosságaihoz igazodó, megújult bútorokkal, eszközökkel várják a gyerekeket.
- Óvodánk jelenleg 7 csoportban fogadja a gyerekeket. Minden csoportban 2 óvó néni és egy dajka néni dolgozik és nevelőmunkánkat pedagógiai asszisztensek segítik.
- Az épületben tornaterem, fejlesztőszoba, orvosi szoba, felnőtt öltözők, és egy modern, jól felszerelt melegítőkonyha kapott helyet.
- A családokkal való szorosabb együttműködés.
- A családokkal közös programok, együttes tevékenységek szervezése az óvodában, illetve városi rendezvényeken való részvétel.
- A családi neveléssel harmóniában lévő óvodai nevelés megvalósítása, kölcsönös tisztelet, empátia, segítő szándék.
- A gyermek nevelése elsősorban a család joga és kötelessége, és hogy a szülő a gyermekét az iskolára késszé tegye. Az óvodának ebben kiegészítő szerepe van, vállaljuk, hogy az óvodás gyermekeket az iskolára alkalmassá tesszük.
Nevelési rendszerünk alapelvei

- A gyermeki személyiség tisztelete, elfogadása, megismerése.
- A szokásrendszer következetes, megalapozott.
- Az érzelmi biztonságot nyújtó pedagógusmodell.
- Beépítjük a gyermekek személyiségébe a társas együttműködés szabályait, mintaadással kialakítjuk a megfelelő életvitel és az egészséges életmód iránti igényt és megalapozzuk a környezettudatos viselkedést.
- A kommunikáció fejlesztése valamennyi tevékenységforma keretében megjelenik, ösztönözzük a gyermekeket a beszédkedvre.
- A gyermekek életszükségleteiből fakadó legfontosabb tevékenységeket - szabad játék és mozgás - középpontba helyezzük, emellett fontosnak tartjuk a játékba integrált önkéntes és cselekvéses tanulást.
- A gyermek teljes személyiségének fejlesztését egyéni szükségleteihez, fejlődési üteméhez, azaz önmagához képest differenciálva valósítjuk meg.
- Nevelőmunkánk során arra törekszünk, hogy megalapozzuk és kialakítsuk az egész életen át tartó tanulás igényét és képességét.
- Támaszkodunk a családokkal és az óvodai nevelést segítő intézményekkel való együttműködésre.
- Az óvodába lépéstől az iskolába kerülésig folyamatosan nyomon követjük a gyermek fejlődését.

Olyan gyermekeket szeretnénk nevelni, akik egészségesek lesznek
- testileg, mert a mozgás lételemük, sokat mozoghatnak, kipróbálhatják magukat, edzettek, motorikusan fejlettek, egészséges életmódjuk megalapozott.
Ezáltal fejlődnek a motoros képességek, a testséma ismeret, a mozgáskoordináció, a téri tájékozódás, a finommozgások.
- lelkileg, mert tele vannak élményekkel, tudnak nevetni, örülni, felfedezni, rácsodálkozni, érzelmileg kötődnek hagyományainkhoz, kultúránkhoz; van önbizalmuk, elfogadnak másokat, tudják, hogy segíteni jó, mert őket is segítik, szeretik.
Ezáltal fejlődnek a szociális képességek: az együttműködési képesség, alkalmazkodás, udvariasság, ítélőképesség, érzelmek, beállítódás, akarati tényezők.
- szellemileg, mert kezdeményezőek, tevékenyek, óvják, védik környezetüket, tisztelik hagyományainkat, mert tudják, hogy az élet minden formája érték; könnyen kommunikálnak, gazdag szókinccsel beszélnek, önálló véleményük van, mert mindig meghallgatjuk őket; eligazodnak a világ dolgaiban, mert értelmes szabályok között élnek.
Ezáltal fejlődnek az értelmi képességek: általános tájékozottság, koncentráció, feladattartás, szabálytudat, figyelem, érdeklődés, emlékezet, képzelet, érzékelés, észlelés, problémamegoldó képesség. Hangsúlyos szerepet kap a verbális képességek fejlődése, fejlesztése.
A megvalósítás érdekében a következő szakképesítésekkel rendelkeznek óvónőink
- Drámajáték vezető
- Gyermektánc oktató
- Közoktatás-vezető
- Hitoktató
- Gyógytestnevelő
- Fejlesztő pedagógus
- Beszéd- és nyelvművelő pedagógus
- Konduktor
- Gyógypedagógus
- … mert, vízhez szoktatásra, úszástanulásra van lehetőségük a nagycsoportosoknak
- …mert, a néptánc elemeivel ismerkedhetnek szakvégzettségű óvónő vezetésével
- …mert a mozgásukban akadályozottakat és elmaradottakat konduktor, illetve mozgást fejlesztő pedagógus segíti
- …mert a nagycsoportosok a drámajáték elemeivel ismerkedhetnek
- … mert lovagolhatnak az óvoda udvarán lovas szakember irányításával
- …mert részesei lehetnek családi munkadélutánoknak: Márton napi, Tökfaragó, Adventi, Farsang, stb.
- …mert együtt szórakozhatunk, ünnepelhetünk: Farsang, Anyák napja, Évzáró ünnepség.
- Labdarúgás, labdajátékok
- Református és katolikus hitoktatás
- Játékos angol nyelvoktatás
- Játékos gyermektorna
Eredményes szakmai munkánk alapját képezi
a kompetencia alapú nevelés, mely programcsomag
Minden csoport
saját egyéniségének megfelelően, a gyermekek személyiségét figyelembe véve
ötvözi nevelési programunkkal.
A kompetencia alapú nevelés a ma gyermekének szól, és a jövő nemzedékét fejleszti, elsődleges célja a képességfejlesztés.
Négy nagy téma köré szervezzük a tevékenységeket: levegő, tűz, víz és föld, mely lehetőségét teremt, hogy a gyermekek a játékon, a művészeteken, az alkotómunkán, a saját tevékenységükön keresztül szerezzék meg a tapasztalataikat. Ezért a játékba integrál, önkéntes és cselekvéses tanulás az óvodai tanulás alapja.
A gyermekeket modern életre neveljük, arra, hogy legyenek nyitottak a világra, legyenek befogadóak, és elfogadóak.
Elérhetőségek:
Elérhetőségek:
Cím: 6600 Szentes, Klauzál u. 5-7.
Tel/Fax: 06-63/311-149
Email: kozponti.ovoda@invitel.hu
Honlap cím: www.kozpontiovodaszentes.hu
Tagóvoda vezető: Szabóné Vona Krisztina
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése